Canadezen, Aussies en Kiwi's - Reisverslag uit Vilnius, Litouwen van Jente Zoë Slaghek - WaarBenJij.nu Canadezen, Aussies en Kiwi's - Reisverslag uit Vilnius, Litouwen van Jente Zoë Slaghek - WaarBenJij.nu

Canadezen, Aussies en Kiwi's

Blijf op de hoogte en volg Jente Zoë

14 Mei 2013 | Litouwen, Vilnius

Alweer een week voorbij gegaan, time flies when you’re having fun. Weer veel nieuwe en leuke mensen leren kennen en wat nieuwe ervaringen opgedaan.

De samenvatting:

Puiche, Broadway, whiskey, mexican, pasta, Portobello, curry met Adam, Rusian flea market, Lord of the Flies, bowlen, Uzupio Picerija, Portobello, studeren in het park, lasagna, YoYo, vroeg opstaan! wassen, inchecken, Huojuva Torni, middag in het park, bier bij de Uzupio rivier.

Dinsdagavond heb ik samen met de Britse Peter gekookt. We wilde heel graag quiche eten, dus gingen we naar de supermarkt. Daar konden we echter geen bladerdeeg vinden, maar ze hebben hier wel voorgebakken pizzabodums. Die hebben we dus maar meegenomen en zo is een nieuw gerecht geboren: de Pizza-Quiche of Puiche. We hadden er brocolli en kaas in gedaan, wat erg lekker was. Daarna zijn Peter, Juliette, Stefan, ik en een Franse jongen naar Broadway gegaan. Stefan en ik hebben weer een liedje gezongen en we hebben zelfs Peter en de Franse jongen weten te overtuigen om een liedje te zingen! Daarna konden we lekker naar huis lopen, wat erg fijn is.

De volgende dag heb ik wat aan school gewerkt. Daarna gingen Peter, Juliette en ik naar Marsas. Daar is het normaal gesproken Happy Hour van 16:00-18:00. Deze keer was er echter geen Happy Hour, maar een whiskey proeverij. Er was een vertegenwoordiger van Glenfidich, waarvan we drie soorten whiskey kregen met een mooi verhaal erbij. Toen zijn we wat boodschappen gaan doen en heb ik mexican food gemaakt.

Donderdag wilde ik graag pasta eten, maar ik wilde niet alleen voor mezelf koken. Daarom had ik in het groepsgesprek op facebook gevraagd wie er langs wilde komen. Uiteindelijk wilde Riku, Annamari en Stefan wel bij mij komen eten. Eerst nog even naar Coffee Inn gegaan met Stefan en aan een presentatie gewerkt. Daarna boodschappen gedaan en gekookt. Na het eten zijn we naar een café gegaan dat Portobello heet. Annamari gingen niet mee en Riku ging na een uurtje weg. Vlak daarna schoven Adam en Florian bij ons aan en hebben we een hele leuke avond gehad. Ik werd alleen wel gestoken door een hele nare mug, waardoor ik een onwijze bult op mijn schouder had.

Vrijdag heb ik niet heel veel gedaan. Er was een meisje uit Australië en een jongen uit Nieuw Zeeland waarmee ik lekker heb geborreld. Ik had Adam uitgenodigd om met mij te komen eten. Hij was net een paar dagen in Nederland geweest om wat vrienden op te zoeken. We hebben dus de hele avond over NL gepraat. Na het eten zijn we even een wandeling gaan maken. We zijn nog naar een drogist gegaan, in de hoop dat ze iets voor mijn schouder hadden. Dat was helaas niet het geval.

Op zaterdagochtend is er een rommelmarkt waar ze allemaal Russische spulletjes verkopen. Adam en ik hadden de avond daarvoor besloten dat we daar wel heel graag heen wilden. Het beste is om rond tien uur op deze markt te zijn, dus we moesten vroeg op. Er waren onwijs veel interessante dingen te vinden: van zwaarden tot Russische legerpakken en van vazen tot opgezette dieren. Ook waren er veel oude mannetjes die oude munten met elkaar uitwisselden of speldjes verkochten. Ik heb er zelfs een miniatuur Volkswagen busje gevonden, om mijn verzameling mee uit te breiden.

Eenmaal thuis heb ik wat aan school gewerkt. Toen wilden de Aussie en de Kiwi graag een film kijken, dus hebben we Lord of the Flies gekeken. Ik had em nog nooit gezien en het was een best wel vreemde en indrukwekkende film. Na de film ben ik richting Akropolis gegaan. Annamari had een vriendin op bezoek en het leek ons leuk om met z’n allen te gaan bowlen. In Akropolis heb ik eindelijk iets voor mijn enorme muggenbult kunnen kopen, wat gelukkig heel goed werkt. Ik was uiteraard weer verschrikkelijk goed bezig op de bowlingbaan, NOT. Daarna zijn Annamari, haar vriendin, Riku, Stefan en ik bij Uzupio Picerija gaan eten. We hadden tijdens het bowlen al wat gefrituurd brood op, dus ik had niet echt honger. Gelukkig hadden ze een erg lekkere salade en Stefan en ik hebben een fles wijn gedeeld. Daarna zijn we nog even een drankje gaan doen bij Portobello, waar Adam ons ook kwam vergezellen. Alhoewel wij tweetjes het langst op waren van iedereen, wilde de rest al vrij vroeg naar huis. Adam en ik zijn nog even gebleven en Florian kwam ook onze kant op met nog wat andere mensen. Toen we net aan ons laatste drankje begonnen, ging het opeens keihard regenen. Het leek bijna alsof we in Nederland waren! Dus iedereen kwam snel onder de parasollen staan. Maar zo plotseling als de regenbui begon, zo snel was het ook weer over. Dus een half uurtje later was het alweer helemaal droog en konden we zonder problemen naar huis.

Zondag moest ik echt iets aan school doen, dus wilde ik graag in het park studeren. Een Italiaanse jongen van het hostel wilde ook wel naar park, dus zijn we samen gegaan. Daar hebben we lekker in het gras gelegen en ik heb flink wat vliegveldcodes geleerd. ’s Avonds heb ik een lasagna gemaakt, want ik wil zoveel mogelijk gebruik maken van de oven. Daarna ben ik met een Canadees wat ijs gaan eten, bij de YoYo. Dat is een frozen yoghurt winkel, waar je een bakje krijgt die je zelf vol mag scheppen met ijs en toppings. Dit bakje wordt daarna gewogen en dat bepaalt hoeveel je moet betalen. Daarna nog even een biertje met hem en een andere Canadees gedronken.

Maandag moest ik al om 6:30 opstaan, om op tijd op school te zijn. Daarna was het tijd om een wasje te doen. Eigenlijk moeten gasten daarvoor betalen, maar ik had een goede deal gemaakt met Pete. Als ik een wasje zou opvouwen en een andere ophing, mocht ik gratis wassen. Volgens mij had hij me sowieso wel gratis laten wassen, maar hij had gewoon geen zin om de was te doen :P Zo moet ik ook af en toe de deur open doen voor nieuwe gasten, als hij lunch gaat halen. Hij heeft al vaak gevraagd of ik dat wilde doen, maar tot nu toe was het nog nooit nodig. Maar maandag was het zover. Ik moest ze binnen laten, checken of ze een reservering hadden, ik heb ze de gemeenschappelijke ruimte laten zien en ik heb ze een kaart gegeven waarop ik een aantal belangrijke dingen had aangekruist. Daarna zei ik dat ze even moesten wachten op de persoon die daadwerkelijk aan het werk was, omdat ik niet officieel ben ingewerkt voor de receptie. Dat vonden ze erg grappig en ze hebben tegen Pete gezegd dat ik het erg goed had gedaan :)

’s Avonds hebben ik Huojuva Torni gespeeld met mensen uit Australie, Nieuw Zeeland, Engeland en Canada. Huojuva Torni is eigenlijk gewoon Jenga, maar op elk blokje hebben mensen regels geschreven. Elke keer als iemand een blokje uit de toren trekt, moest er dus een opdracht gedaan worden. Bijna alle opdracht hebben met drinken te maken, dus na een paar rondes was iedereen flink aangeschoten. Het was erg gezellig en grappig.

In het hostel hebben we alleen oploskoffie, dus vandaag wilde 1 van de Canadezen heel graag ergens koffie drinken. We zijn dus koffie gaan halen bij de Coffee Inn en zijn daarna lekker in het park gaan zitten. Hij had een half jaar in Maastricht gestudeerd, dus we hebben een gesprek gehad over hoe leuk NL is. Hij vond het vooral erg grappig dat iedereen overal naartoe gaat op de fiets. Nu studeert hij in Frankrijk, maar hij zei dat hij het in NL leuker vond. Omdat iedereen Engels praat, had hij in NL veel meer contact met de ‘locals’. Daarna heb ik nog even gestudeerd en toen ben ik met dezelfde Canadees boodschappen gaan doen. Op de weg naar huis zijn we even bij de rivier gaan zitten en hebben we een biertje gedronken. Toen zagen we aan de overkant opeens een grote haarbal zitten. Eerst dachten we dat het misschien een kat was, maar hij zat in het water dus dat had vreemd geweest. Toen hij begon te bewegen, bleek het een bever te zijn. We hadden allebei nog nooit een bever gezien, dus we hebben ongeveer een half uur gekeken hoe de bever zich aan het wassen was en hoe hij eten haalde. Was heel grappig om te zien. Vanavond is het weer tijd voor Broadway.

Dat was em weer voor vandaag!

Later!

  • 15 Mei 2013 - 08:26

    Loes:

    De zon en het wonen in het hostel brengen weer heel veel nieuwe ervaringen en ontmoetingen met zich mee! Ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat 5 maanden Vilnius zo indrukwekkend zou worden.

    Het klinkt allemaal heerlijk en het is nu nog leuker om te lezen, omdat ik veel plekken herken die je beschrijft..

    kus van je trouwste fan, Loes

  • 15 Mei 2013 - 09:08

    Liesbeth:

    Lieve Jente,
    Wat een ervaring. Heb je al eens geteld hoeveel nationaliteiten je ontmoet hebt? Het is een feest om iedere week je verslag te lezen. Ik neem er altijd echt even de tijd voor! Het is bijna jammer dat je over een tijdje weer thuis bent, grapje!!!
    Nou meid, geniet nog maar veel, dan kunnen wij op afstand ook weer genieten.
    Dikke kus en veel liefs van Liesbeth

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jente Zoë

Actief sinds 04 Juli 2009
Verslag gelezen: 298
Totaal aantal bezoekers 91047

Voorgaande reizen:

01 November 2015 - 05 Mei 2016

India, Aus en NZ

16 September 2015 - 16 September 2015

Citytrips

02 Februari 2013 - 01 Juli 2013

Vilnius, Litouwen!

19 Juli 2009 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: