The hostellife - Reisverslag uit Vilnius, Litouwen van Jente Zoë Slaghek - WaarBenJij.nu The hostellife - Reisverslag uit Vilnius, Litouwen van Jente Zoë Slaghek - WaarBenJij.nu

The hostellife

Blijf op de hoogte en volg Jente Zoë

21 Mei 2013 | Litouwen, Vilnius

Het wonen/werken in een hostel is echt top! Elke dag komen er weer meer leuke mensen bij en de eigenaar verplicht mij om shotjes met ze te drinken en ze mee uit te nemen :)

De samenvatting:
Bier drinken, midnight snack, frisbee in het park, bier bij de rivier, Norwegian food, Jenga Kingscircle, farmers market, studeren in het park, meer Jenga, Pop-Up Restaurant Day, Street Music Day, ijshockey, pasta eten met een Amsterdammer, Eurovision Song Contest, Opium, Skypen, bier bij de rivier, Broadway, Salento, Le Menu

Dinsdagavond zijn we niet naar Boardway gegaan, maar hebben we lekker in het hostel bier gedronken. Een Australiër had na een tijdje honger, dus ging hij pizza halen. Maar hij kon niet kiezen welke hij wilde, dus kocht hij er drie :P We moesten hem dus allemaal helpen. Ook waren er twee gasten uit Noorwegen, die mijn naam erg grappig vonden. (Omdat het "meisje" betekent in het Noors)

1 van die Noorse jongens is chef kok, dus woensdag heeft hij voor iedereen gekookt. Hij had een hele lekkere salade gemaakt, met onwijs veel verschillende ingrediënten. Daarna ben ik met twee Duitsers en een meisje uit Australië naar het park gegaan met een frisbee. Na een uurtje moest het meisje weg, dus ben ik met de Duitsers maar wat bier gaan halen. Die hebben we bij de rivier opgedronken. Toen we net ons laatste biertje ophadden, kwam de politie langs. Gelukkig hadden wij dus geen bier meer, maar er waren wat andere mensen die mee moesten naar het busje. Daarna hebben we bij het hostel drank spelletjes gespeeld. We hebben Kingscircle en Jenga gecombineerd, wat erg grappig was.

Donderdag ben ik met Pete naar een Farmers Market geweest. Daar waren allemaal mensen die hun huisgemaakte producten verkopen. Zo waren er een paar vlees en vis kraampjes, een paar kraampjes die verschillende kazen verkochten en er was een man die zijn zelfgemaakte appelsap verkocht. Daarna ben ik in het park gaan studeren. 's Avonds nog even een drankje gedaan en uiteindelijk veel te laat naar bed gegaan.

Vrijdag moest ik om 6:30 op, om naar school te gaan. Er waren allemaal nieuwe mensen die met de nachtbus waren gekomen. Iedereen, incl. ikzelf, had dus een flink slaaptekort. Vrijdag avond hebben we dus alleen even Jenga gespeeld, zonder de drinkregels. Omdat iedereen nuchter was, hebben we wel het record verbroken! Dus dat was heel leuk :)

Zaterdag was er heel veel aan de hand in Vilnius. Het was namelijk Pop-Up Restaurant Day en Street Music Day. Er was een Finns restaurant, waar we met een groep hebben geluncht. Daarna zijn we even door de stad gaan lopen, waar onwijs veel verschillende bandjes en muzikanten aan het optreden waren. Sommige hadden boxen en een hele geluidsset mee, terwijl er op de volgende hoek een jongetje met een blokfluit stond. Om vier uur moest het Finse ijshockey team spelen, dus zijn we bij een sportcafé wat gaan drinken. Daarna ben ik wat boodschappen gaan doen en ben ik terug gegaan naar het hostel. Daar was een Amsterdammer die nog niet wist wat hij wilde doen met eten, dus heb ik ook voor hem gekookt. Om 10uur begon het Eurovision Song Contest, wat Annamari heel graag wilde zien. Dat hebben we dus bij hun thuis gekeken. Omdat de kwaliteit van de liedjes vaak nogal slecht was, wilde we het iets interessanter maken. Dus hebben we er een drankspelletje van gemaakt. Elke keer als er rook of vuurwerk werd gebruikt moesten we drinken, en ook als iedereen dezelfde kleur aan had en we hadden nog een paar regels bedacht. Daarna wilde niemand uit, maar ik ben toch gegaan. Ik ben naar een electro-tent geweest die Opium heet. Was onwijs tof!

Zondag heb ik met la familia gepraat op Skype. Ik was erbij om te zien wat voor nutteloze cadeautjes Kai kreeg, zoals Post-its en onbruikbare snackbakjes :P Daarna ben ik voor de verandering maar weer is bier gaan drinken bij de rivier, dit keer met een Engelse jongen. Ook deze keer kwam er weer een agent langs, maar een groep jongens die ook bier aan het drinken waren waarschuwde ons op tijd. Toen we aan ons tweede biertje zaten, ging het opeens keihard regenen, dus zijn we onder een boom gaan schuilen. Toen stonden we toevallig net onder het bord waarop staat dat je daar niet mag drinken :P Daar komt, als het goed is, binnenkort een foto van op Facebook.

Toen we dat biertje op hadden, zijn we wat boodschappen gaan doen. Ook dit keer heb ik weer gekookt. 's Avonds heb ik die Engelse jongen, een Amerikaan, een Australiër en een jongen uit Chili meegenomen naar Broadway. Na dat de karaoke klaar was, hebben we daar nog lekker gedanst. Daarna wilde ze bijna allemaal naar huis, maar die Engelse jongen en ik zijn nog naar Salento geweest.

Gister (maandag) heb ik een lekker rustig dagje gehad. Ik heb wat werk gedaan in het hostel, wat bedden opgemaakt en wasje gedaan. Daarna wilde Pete dat ik hem zou helpen met het maken van Le Menu. Hierop komen alle activiteiten die we aanbieden, wat leuke restaurants en wat andere tips. Als de geprinte versie af is, moet ik hem op de muur schilderen. Dus dat wordt een leuk klusje :)

Vandaag heb ik daar nog een beetje aan gewerkt. Vanavond het ik beloofd een Amerikaanse jongen mee uit te nemen, dus dat wordt weer naar Broadway! Hopen dat we dit keer wel een liedje kunnen zingen.

Later!

  • 24 Mei 2013 - 21:42

    Loes:

    Elke dag Feest! Over 5 weken moet je echt af gaan kicken, als je weer elke dag dezelfde bekende gezichten om je heen hebt... Veel plezier, Loes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jente Zoë

Actief sinds 04 Juli 2009
Verslag gelezen: 267
Totaal aantal bezoekers 91037

Voorgaande reizen:

01 November 2015 - 05 Mei 2016

India, Aus en NZ

16 September 2015 - 16 September 2015

Citytrips

02 Februari 2013 - 01 Juli 2013

Vilnius, Litouwen!

19 Juli 2009 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: