Bezoek - Reisverslag uit Vilnius, Litouwen van Jente Zoë Slaghek - WaarBenJij.nu Bezoek - Reisverslag uit Vilnius, Litouwen van Jente Zoë Slaghek - WaarBenJij.nu

Bezoek

Blijf op de hoogte en volg Jente Zoë

16 Juni 2013 | Litouwen, Vilnius

Alweer een week voorbij en dus een week dichterbij huis!

Samenvatting:
Maaike ophalen, Salento, Akropolis, Snekutis, Broadway, Salento, rustig dagje, Uzupio Picerija, Trakai, Sv. Vieta, Broadway, Gediminas Tower, bier bij de rivier, Sofa de Pancho, Taiwan Sometimes, Maaike wegbrengen, Pubcrawl, Gringo, Pionaman, Salento, nachtdienst.

Zaterdag ben ik Maaike gaan ophalen bij het vliegveld. Zij had nog niet gegeten, dus eerst even wat te eten gehaald en wat biertjes. Eerst in het hostel gedronken en toen zijn we met een groep Aussies naar Salento geweest. 1 van hun was aan het einde zo dronken dat hij bijna niet meer kon lopen. Dus heb ik zijn arm om mijn nek geslagen en hem naar huis dragen. Was erg grappig.

Zondag was het niet echt lekker weer, dus zijn we naar Akropolis geweest. Ik had mijn bikini in Riga laten liggen, dus ik moest een nieuwe kopen. 's Avonds zijn we bij Snekutis weze eten, wat heel grappig was. De eigenaar vindt namelijk dat hij beroemt is, dus heeft hij een grote foto van zichzelf op elke bladzijde van het menu staan. Daarna zijn we met de Aussies naar Broadway geweest, wat een groot feest was. De barmannen waren namelijk verkleed als soldaten en er waren allemaal spelletjes waarmee je drankjes kon winnen. Ik ging natuurlijk iedereen aansporen om mee te doen en uiteindelijk hebben we een dienblad voor shotjes en een biertank van 5 liter gewonnen :) Daarna zijn we weer naar Salento gegaan. Gelukkig kon iedereen deze keer gewoon zelf naar huis lopen.

Maandag hebben het maar even rustig aangedaan. Overdag hebben we even door de stad gelopen. Toen ging het echter heel hard regenen, dus hebben we een tijdje in de Coffee Inn gezeten. 's Avonds zijn we bij de Uzupio Picerija gaan eten en lekker op tijd naar bed gegaan.

Dinsdag ben ik met Maaike naar Trakai geweest. Daar was een marktje, dus hebben we wat lekkere aardbeitjes en een brod gekocht. Daarna zijn we even om het kasteel heen gelopen en toen lekker in het gras langs het meer gaan liggen. We hebben bij Sv. Vieta gegetem, wat een leuk vegetarisch restaurantje is. 's Avonds weer naar Broadway geweest, dit keer met mijn vrienden.

Woensdag hebben we de Gediminas Tower beklommen, voor een mooi uitzicht over de stad. Daarna zijn we bier gaan drinken bij de rivier. We hebben bij een mexikaans restaurant gegeten dat Sofa de Pancho heet. 's Avonds zijn we in het hostel gebleven, maar dat was zeker niet saai. Er was hier namelijk een jongen uit Taiwan, die de wereld rondreist en daar een filmpje van maakt om zijn land te promoten. Hij doet in elk land een dansje in een traditioneel costuum. Als je meer wil weten moet je hem maar opzoeken op Facebook: Taiwan Sometimes. We hebben die avond een stukje voor zijn filmpje gedaan. Iedereen had iets raars op of aan, was heel grappig. Er staat een foto op mijn facebook.

Donderdag moest Maaike alweer weg. Daarvoor dus niet heel veel gedaan. Ook was die dag een meisje dat ook in het hostel werkt jarig, dus dat hebben we geviert. Tussendoor ben ik nog even met mijn vrienden wat gaan drinken, want het was Eva's laatste avond.

Vrijdag moest ik mijn eerst solo pubcrawl doen en het begon gelijk goed. Ik had namelijk een groep van 25 mensen. Was heel leuk, maar ook best wel veel stress om iedereen bij elkaar te houden. Uiteindelijk is het allemaal goed gegaan en hebben we allemaal heelhuids de laatsts bar bereikt :)

Zaterdag ben ik met wat Aussies en een Fins meisje uit geweest. Eerst hebben we een drankje in Gringo Bar gedaan, waar een stelletje was met een onwijs schattige puppie. Daarna zijn we naar een andere bar geweest die Pianoman heet. De barman die daar werkt is verliefd op mij, dus ik ben altijd gelijk aan de beurt als ik naar de bar ga :P Daarna zijn we voor de verandering maar weer naar Salento geweest. Uiteindelijk waren we pas rond half negen thuis, dus zijn ik en een Aussie wakker gebleven tot negen uur, omdat we dan wafel ontbijt kregen :) Ook ging een meisje weg wat hier nog langer woont dat ik, dus die hebben we uitgezwaaid.

Daarna ben ik een paar uurtjes gaan slapen en toen moest ik werken. Ik heb vandaag de nachtdienst, dus ik moet ik het hostel slapen.

Dus dat ga ik zo maar is even doen!

Later!

  • 16 Juni 2013 - 23:09

    Paula:

    Klinkt alsof je je prima vermaakt! Hoop dat je dat de laatste weken ook nog lukt! Tot op je vaders feestje!
    X

  • 17 Juni 2013 - 21:03

    Joek:

    Wat doe je toch veel per dag/per week!

  • 18 Juni 2013 - 10:53

    Loes:

    Het blijft feest! Maar er moet ook gewerkt worden, lees ik. Ik heb Taiwan Sometimes gecheckt: die jongen is echt de hele wereld over geweest. Mooie foto's staan er op zijn facebook. Hoe krijgt hij al die mensen zo enthousiast? Geniet van je laatste weken!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jente Zoë

Actief sinds 04 Juli 2009
Verslag gelezen: 437
Totaal aantal bezoekers 90939

Voorgaande reizen:

01 November 2015 - 05 Mei 2016

India, Aus en NZ

16 September 2015 - 16 September 2015

Citytrips

02 Februari 2013 - 01 Juli 2013

Vilnius, Litouwen!

19 Juli 2009 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: