Sea Battle 2013! - Reisverslag uit Vilnius, Litouwen van Jente Zoë Slaghek - WaarBenJij.nu Sea Battle 2013! - Reisverslag uit Vilnius, Litouwen van Jente Zoë Slaghek - WaarBenJij.nu

Sea Battle 2013!

Blijf op de hoogte en volg Jente Zoë

24 April 2013 | Litouwen, Vilnius

Ik ben weer heelhuids in Vilnius aangekomen. Heb een paar geweldige dagen gehad. De Sea Battle is in 1 woord: AWESOME! We hebben super veel gezien en gedaan en allemaal leuke nieuwe vrienden gemaakt.

Samenvatting:
9 uur in de bus, Tallinn, de boot op, dutje doen, buffet, Starlight Palace, karaoke, slapen, Stockholm, terug de boot op, nog een dutje doen, ESN Sea Battle goodies, vodka in kamer 5804, message in a bottle, feest in de Tango Lounge, Ibiza Club en Starlight Palace, biertje in een Luxury Cabin, van de boot af, langste busrit ever.

We moesten zondag ochtend om 3uur bij het busstation zijn. We hadden bedacht dat het beter zou zijn om wakker te blijven tot die tijd, zodat we in de bus konden slapen. Om 2:15 kwam een taxi ons ophalen, daarna reden we naar Olandu om Adam, Stefan en nog een meisje op te halen. Eenmaal op het station hoefden we gelukkig niet heel lang te wachten op de bus en Stefan, Juliette, Adam en ik konden gelukkig allemaal naast elkaar zitten :) Het was best wel koud in de bus, dus Adam en ik konden echt totaal niet slapen. Na drie uur hadden we de eerste stop, dus maar even naar buiten om de benen te strekken en van het vroege ochtend zonnetje te genieten. Door de zon werd het al snel wat warmer in de bus, dus hebben we het tweede stuk als iets beter kunnen slapen. Na de tweede stop probeerde we het maar niet eens meer :P

Eenmaal in Tallinn aangekomen wilde iedereen zijn tassen in de kluisjes bij de Terminal doen. Uiteindelijk was er niet genoeg ruimte, dus hebben wij de hele dag met onze tassen rond gelopen. Gelukkig hadden we niet heel veel bij ons, maar het was toch een beetje jammer. Gelukkig scheen het zonnetje en hebben we de hele dag lekker rond gelopen. Zelfs nog een biertje gedronken op een zonnig terrasje. Tallinn is een onwijs mooie plek, maar het is niet echt een stad. Meer een groot dorp. Wat wel leuk was, was dat we met euro's konden betalen.

Rond vier uur moesten we bij de Terminal zijn. Daar kregen we onze tickets, die tegelijkertijd ook de sleutels voor de kamers waren. Juliette en ik zaten op een kamer met een Turks en een Spaans meisje. Het Spaanse meisje wilde liever bij haar vriendinnen op een kamer, dus zij had geruild met een meisje uit India. Nadat we ons even hadden omgekleed, gingen we naar de Starlight Palace voor een kleine opening speech van de organisatie. Daarna zijn we de boot gaan verkennen. Het was een enorm schip, met 10 verdiepingen. Wij sliepen allemaal op de vijfde verdieping en de meeste restaurants en clubs waren op de zesde en zevende verdieping. Ook was er nog een club op de tiende verdieping, met een groot buiten gedeelte waar je van de achterkant van de boot af kon kijken. Daarnaast was er nog een supermarkt en een parfumerie waar ze allemaal tax-free dingen verkochten.

Omdat Adam en ik nauwelijks hadden geslapen, wilde we heel graag even een dutje doen. Daarna gingen we naar het buffet wat was inbegrepen bij de reis. Het buffet bestond uit tortilla's waar je zelf vanalles in kon stoppen. Ook was het drinken bij het buffet inbegrepen, dus er werd flink gezopen. Na het eten waren er heel veel activiteiten. Wij zijn naar een korte cabaretshow geweest en daarna naar de Karaoke. Er waren niet echt liedjes die wij wilde zingen, dus hebben we gekeken hoe de rest zichzelf voor schut zette :P Daarna zijn we maar naar bed gegaan, zodat we de volgende dag nog enigszins uitgerust Stockholm konden bezichtigen.

De volgende ochtend zijn we een uur voor aankomst naar de bovenste verdieping gegaan. Stockholm heeft namelijk heel veel kleine eilandjes waar dat grote schip tussendoor moet varen. Was heel leuk om te zien. Vlak voor aankomst zijn we nog even een broodje gaan halen in de Cafetaria.

Een vriend van mij heeft een half jaar in Stockholm gewoond, dus ik had hem gevraagd wat we moesten doen. Dus: Jan bedankt voor de info, we hebben echt een top dag gehad! We zijn eerst met de Metro naar Slussen gegaan. Vanuit daar zijn we een stuk langs het water gelopen naar een viewpoint, waar je een heel mooi uitzicht over het oude centrum, Gamla Stan, krijgt. Daarna zijn we via Sodermalm, door Gamla Stan naar het nieuwe gedeelte gelopen. Daar zijn we de grootse winkelstraat doorgelopen, Drottinggatan. Daar in de buurt hebben we geluncht. We wilde een grote lunch, zodat we niet zoveel hoefden te kopen op de boot. Uiteindelijk vonden we een Italiaans restaurantje met een super goede lunch aanbieding. Je kon voor 10 euro een pastagerecht of pizza bestellen en daarbij kreeg je onbeperkt saladebar, soep, brood en drankjes. Dus daar hebben we onze buik lekker rond gegeten. Daarna zijn we door Ostermalm terug naar de boot gelopen.

Eenmaal terug op de boot waren we zo moe van de hele dag lopen, dat we maar weer even een uurtje in bed zijn gaan liggen. Daarna konden we onze ESN Sea Battle goodies op halen. We kregen een tas met daarin een zonnebril, wat stickers en andere leuke dingetjes. Ook kregen we een super leuk shirt, dus dat was een leuk extratje. Daarna zijn we even naar de supermarkt gegaan om een grote fles tax-free vodka en wat frisdrank te kopen. We gingen op de kamer van Adam en Stefan drinken. Ze hadden twee Italiaanse roomies: Marco en Luigi. Na een tijdje kwamen er ook nog wat meisjes uit Noord-Korea bij, een meisje uit Roemenie en Adam had opeens een Franse vriend gevonden. Uiteindelijk zaten we met 12 mensen in een kamertje van drie bij drie, dus dat was erg gezellig. Toen de eerste fles vodka op was, zijn we er nog een gaan halen en hebben we ook even wat broodjes gehaald als avondeten. Nadat ook de tweede fles op was, hebben Stefan, Juliette, Marco, Adam en ik allemaal een briefje geschreven. Op deze briefjes hadden we allemaal kort gezet dat we nu op een boot van Stockholm naar Tallinn zaten en dat we heel leuk zouden vinden om wat te horen van degene die onze briefjes vond. Daarna hebben we de briefjes over de twee flessen verdeeld en over boord gegooid. Nu dus maar hopen dat iemand ze vindt en ons een berichtje stuurt :)

Na de flessen over boord te hebben gegooid, zijn we naar de Latin Party gegaan. Er waren maar heel weinig mensen, dus daar hebben we heerlijk gedanst. Vervolgens wilden we naar het volgende feestje in de Ibiza Club. Daar zijn we echter niet heel lang gebleven, want het stonk daar naar kots en onze schoenen plakte aan de vloer. Gelukkig waren er lekker veel verschillende feestjes, dus daarna zijn we naar de Starlight Palace gegaan. De andere wilde allemaal rond 4uur naar bed, maar ik ben daar heel lang gebleven. Ik heb die avond heel veel leuke nieuwe mensen leren kennen. Er waren een paar Nederlanders die in Stockholm en Denemarken studeren en ik heb ook nog een tijdje met wat Amerikanen gedanst. Rond zes uur zijn we naar de hut van de Amerikanen gegaan. Zij hadden een veel luxere hut dan wij, want ze waren maar met z'n tweetjes en ze hadden een raam. Daar heb ik nog een paar biertjes met ze gedronken. Toen werd er omgeroepen dat we over anderhalf uur in Tallinn zouden zijn, dus dat was mijn teken om naar mijn eigen hut te gaan :P

Uiteindelijk dus niet echt geslapen en de alcohol was nog niet helemaal uitgewerkt toen we van de boot af moesten. Op de boot nog even snel een broodje gekocht als ontbijt en toen naar buiten. De bussen waren wat later dan we hadden verwacht, dus we hebben nog een tijdje in de haven doorgebracht. Toen de bus er eindelijk was, begon de langste busrit ever! Ondanks mijn slaapgebrek, kon ik echt niet in slaap komen. Dit kwam ook omdat er een groep Italianen in de bus waren die gitaar speelden en liedjes aan het zingen waren. Na een tijdje hebben Adam en ik het dus maar gewoon opgegeven om te proberen te slapen. In plaats daarvan hebben we lekker naar buiten gekeken en gekletst. Na drie uur hadden we de eerste stop en ipv dat mensen gewoon even een broodje kochten en weer in de bus stapte, vonden heel veel mensen het nodig om iets te bestellen in het restaurantje... Uiteindelijk hebben we dus meer dan een uur moeten wachten tot iedereen klaar was. Heel irritant. Wel had ik een super lekker croissantje met cocos creme vulling :) Daarna weer de bus in. Er zaten nog drie Nederlandse jongens in onze bus, dus daar heb ik nog even mee gepraat. Adam en ik hebben verder de hele reis met twee Turkse jongens gepraat. Ik heb heel veel Turkse gebaren geleerd en ze hadden heel veel lekkere koekjes enzo bij zich, die ze maar al te graag wilde delen. Uiteindelijk waren we om 10 uur pas in Vilnius, terwijl we eigenlijk al rond 7uur aan hadden kunnen komen..

Daarna moesten er best veel mensen met dezelfde bus als wij, dus ook in die bus was het weer gezellig. Eenmaal thuis had ik wel mijn horloge weer op de goede tijd gezet, maar niet mijn telefoon. Vanochtend dus een uur te laat opgestaan, waardoor we onze eerste les hebben gemist. Oow well... Dat uurtje extra slaap was erg welkom :)

Dit was em weer!

Tjuus

• 24 April 2013 - 14:39

De Ouwe Meester:

jaloers

• 24 April 2013 - 15:51

Loes:

Nog een paar van deze reisjes en je kunt je verkiesbaar stellen voor Europarlementariër! Je hebt al zo ontzettend veel Europeanen ontmoet, je zit met voorkeursstemmen zó op het pluche in Brussel...

• 25 April 2013 - 16:53

Jamie:

klinkt weer als 1 groot feest! oh ik wou dat ik toch langs zou kunnen komen.. zit een partij te balen hier! maar goed, feesten halen we wel weer in als je terug bent!
    x