Even tussendoor - Reisverslag uit Vilnius, Litouwen van Jente Zoë Slaghek - WaarBenJij.nu Even tussendoor - Reisverslag uit Vilnius, Litouwen van Jente Zoë Slaghek - WaarBenJij.nu

Even tussendoor

Blijf op de hoogte en volg Jente Zoë

20 April 2013 | Litouwen, Vilnius

Er is alweer zoveel gebeurd sinds mijn vorige verslag en als ik het verhaal van Sea Battle er nog achteraan zou plakken, zou het wel een heel lang verslag worden. Dus even een kleine up-date tussendoor :)

Samenvatting:
Lente! Finnish night, Mijn dag zonder elektriciteit, Kas Kas Bar met Litouwse vrienden, fietsen en wandelen, inpakken.

Het is hier eindelijk lente, dus de dikke winterjassen kunnen worden omgeruild voor zomerjasjes! Gelukkig had ik er een tijdje geleden al eentje gekocht voor 18 Litas, wat ongeveer 5 Euro is :P

Maandagavond hadden we Finnish night bij Annamari en Riku thuis. In Finland is het traditie om elke donderdag erwtensoep te eten. Ze hadden van hun ouders dus wat Finse erwtensoep gekregen. Zoals wij misschien croutons in de soep zouden doen, doen zij er rauwe ui en mosterd in. Ook hadden ze ook nog wat Finse broodjes en andere hapjes. Was allemaal ontzettend lekker! Annamari en Riku hadden ook een leuke quiz over Finland gevonden die wij moesten maken. We hadden maar 1/3 van de vragen goed, dus we moeten onze kennis nog maar een beetje bijspijkeren.

Zoals vele van jullie al weten, heb ik dinsdag een dag zonder elektriciteit geleefd. Deze dag heb ik vast gelegd met de camera van Stefan en ik heb er een filmpje van gemaakt. Dit filmpje staat op mijn Facebook. De YouTube link voor mensen zonder Facebook:

http://www.youtube.com/watch?v=EaAQTwIRCCU

Ik vond het echt onwijs gaaf om te doen. Ik ben me echt bewust geworden van hoe afhankelijk wij zijn van elektriciteit. Ook was het leuk om weer eens te fietsen. Litouwen is niet zo plat als Nederland, dus op sommige stukken had ik het best wel zwaar! Toen ik eindelijk op school was aangekomen, moest ik ook nog met de trap naar de zevende verdieping. Dus zonder elektriciteit leven is nog best goed voor je gezondheid. 's Avonds ben ik ook nog naar Broadway geweest, maar ik heb geen liedje gezongen omdat ik de microfoon natuurlijk niet kon gebruiken. Desondanks heb ik wel een leuke avond gehad :)

Woensdag heb ik een lekker rustig dagje gehad. We hadden een paar uurtjes les en daarna heb ik wat huiswerk gemaakt en aan mijn filmpje gewerkt.

Donderdag moest ik voor het vak Finance & Credit een presentatie geven over de verschillende vormen van geld. Ik had laatst bij DWDD gezien dat er tegenwoordig ook digitaal geld is: de Bit Coin. Mijn leraar had er nog nooit van gehoord, dus daar heb ik wel punten mee gescoord :) 's Avonds was een leuk bandje bij Kas Kas Bar. Het was een Litouws bandje, dat zowel in het Engels als Litouws zong. Ze maakte echt hele leuke nummers. Hieronder is een linkje te vinden naar 1 van hun nummer. Zo lijkt zelfs Litouws een mooie taal :P

http://www.youtube.com/watch?v=L0hNAy8NN28

Ik was alleen met Florian en we waren al bij Kas Kas voordat de band begon, dus wilde we nog even rustig ergens zitten. Alle tafels waren echter bezet, dus vroeg ik twee jongens of we even bij hun konden zitten. Uiteindelijk hebben we echt een ontzettend leuk gesprek met ze gehad.

Vrijdag ben ik naar school gefietst om de sleutels van de fiets terug te geven aan Mindaugas. Daarna nog even naar een winkelcentrum in de buurt gelopen. Ik had daar namelijk een tijdje geleden een wegwerpcamera gekocht. Over een week zijn mijn foto's klaar, dus ik ben benieuwd! Omdat het zulk lekker weer was, besloot ik 's middags nog een wandeling te maken naar de grote supermarkt. Doordat alle sneeuw nu eindelijk weg is, ligt er overal heel fijn zand. Het waaide gister best wel, dus ik was blij dat ik mijn zonnebril op had! Gisteravond ook alvast begonnen met inpakken, want vanavond gaan we naar de Sea Battle. We moeten om 3 uur 's ochtends bij het busstation zijn, om na een busrit van 9uur in Tallinn aan te komen. Daar hebben we een paar uur om rond te lopen en dan mogen we rond 17:00 op de boot. Daarover meer in mijn volgende verslag!

Dit was em voor nu!

Tjuus

  • 20 April 2013 - 10:34

    Jamie:

    hee meis!
    Je filmpje was echt heel leuk om te zien! als je je nou een dag aan het vervelen bent moet je nog zo'n filmpje maken waarin je het huis en de omgeving laat zien hahah! echt leuk om dat te zien! heel veel plezier op de boot en niet in het water vallen!! xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jente Zoë

Actief sinds 04 Juli 2009
Verslag gelezen: 391
Totaal aantal bezoekers 91053

Voorgaande reizen:

01 November 2015 - 05 Mei 2016

India, Aus en NZ

16 September 2015 - 16 September 2015

Citytrips

02 Februari 2013 - 01 Juli 2013

Vilnius, Litouwen!

19 Juli 2009 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: