Halverwege - Reisverslag uit Vilnius, Litouwen van Jente Zoë Slaghek - WaarBenJij.nu Halverwege - Reisverslag uit Vilnius, Litouwen van Jente Zoë Slaghek - WaarBenJij.nu

Halverwege

Blijf op de hoogte en volg Jente Zoë

15 April 2013 | Litouwen, Vilnius

Jaja, trouwe lezers, het is echt waar: ik ben alweer halverwege! Het is snel gegaan en als de andere helft net zo snel gaat, ben ik alweer thuis voordat ik het weet.

De samenvatting:
Broadway, kou, project, feestje bij Enrico, wandeling, fietstocht, Half-Way-Through-Party

Dinsdag gingen we, zoals gewoonlijk naar Broadway. Stefan en ik hebben weer een liedje gezongen. Daarna hadden we allemaal niet heel veel zin om uit te gaan, dus besloten we naar huis te gaan. Dit keer hebben we echter geen taxi genomen. Iedereen is geld aan het besparen zodat we wat kunnen reizen als het lekkerder weer is. Daarom zijn we lopend naar huis gegaan. Stefan, Eva en Adam hebben een stuk met mij meegelopen, zodat ik niet heel lang alleen hoefde te lopen, dus dat was heel lief van ze :)

Woensdag hadden we maar 1 les. Omdat 1 van onze leraren op reis is tot de 20ste, hebben we geen lessen van hem. Dus woensdag een lekker rustig dagje gehad. Ik had graag nog even de stad in gegaan, maar het was onwijs koud die dag.. Het weer wist nog steeds niet echt wat het wilde.

Donderdag hadden we een bijeenkomst over een project waar onze school aan mee doet. Er komt een groep Chinese studenten en een groep Nederlandse studenten naar Vilnius voor twee weken. In deze weken spelen ze een intensief management spel en daarom heen zijn allemaal leuke activiteiten georganiseerd, zoals culturele avonden en leuke etentjes en uitjes. Aan ons dus de vraag of we mee wilde helpen en de groepen een beetje wilde begeleiden. We kunnen er misschien zelfs wat studie punten voor krijgen, dus dat is erg leuk :)

Vrijdag hadden we vrij, vanwege de afwezigheid van diezelfde leraar. Dus heb ik overdag de film 300 gekeken, die had ik nog nooit gezien. Super vette film, voor degene die em nog niet gezien hebben. 's Avonds was er een feestje bij Enrico thuis. Eerst even een biertje gedaan bij Olandu en daarna met Juliette en Eva daarheen. Er waren bijna alleen maar meisjes en een deel was Litouws en wilde niet met ons praten. Dus dat was een beetje vreemd. Gelukkig kwamen Adam en nog een Italiaans en een Duits meisje dat we kende ook, dus daar hebben we lekker mee gepraat. Daarna weer naar huis gelopen. Is toch best een flink wandeling, maar af en toe is het wel goed om te doen denk ik.

Zaterdag was het opeens lekker weer, dus ben ik even de stad in gegaan. Ik ben 1 van de hoofdstraten helemaal uitgelopen en ben toen langs de rivier terug naar de bus gelopen. Duurde bij elkaar meer dan anderhalf uur en ik heb zelfs wat foto's gemaakt met mijn nieuwe camera uit Warsaw. Ik hoefde geen handschoenen aan en heb de hele tijd met mijn jas open gelopen.

Zondag heb ik een fiets te leen gekregen van Mindaugas, onze begeleider. Ik ga morgen (dinsdag) namelijk een dag zonder elektriciteit leven. Dit betekent dat ik dus niet met de bus naar school kan, omdat deze allemaal op elektriciteit rijden. Daarom had ik dus een fiets nodig. We hadden bij school afgesproken, zodat ik gelijk kon zien hoelang het duurt om van/naar school te fietsen. Het heeft met uiteindelijk 40 minuten gekost. Als ik met de bus naar school ga, ga ik 45 minuten van te voren weg, dus dit een goed alternatief. En het was heel fijn om na twee en een halve maand weer is te fietsen :) Het laatste stukje heb ik alleen wel moeten lopen, want onze heuvel was echt te steil. Zondagavond hadden we een feestje bij ons thuis, om te vieren dat we halverwege zijn. Stefan heeft echte Oostenrijkse Wiener Schnitsel gemaakt. Daarnaast hadden we een grote pan rijst met erwtjes en wortel gemaakt, en ik had gepaneerde kaas. Was weer erg lekker en gezellig :)

Vanavond eten we ook met z'n allen, want vanavond is het Finse avond bij Riku en Annamari thuis. Ze hebben traditionele erwtensoep gekregen van hun ouders, dus die krijgen wij vanavond voorgeschoteld. Ik ben benieuwd!

Dat was em voor deze week!

Volgende week komt mijn verslag 1 of 2 dagen later, omdat ik op maandag in Stockholm ben :D Stefan, Adam, Juliette en ik gaan eerst met de bus naar Tallinn en dan met een grote party cruise naar Stockholm, samen met 2100 andere Erasmus studenten. Dus dat wordt op z'n zachtst gezegd indrukwekkend ;)

Daarover dus volgende week meer!

Later

  • 15 April 2013 - 18:36

    Jamie:

    hee meis,

    genoeg leuke dingen weer gedaan zo te lezen! ben ondanks dat ik nog niet weet of ik vrij kan krijgen van me werk, toch stiekem aan het kijken voor een retourtje vilnius. :)

    super gaaf dat je op die party cruise gaat, dat zal ongetwijfeld een groot feest worden.
    have fun babe!!

    xx

  • 15 April 2013 - 19:27

    Joek:

    Hehe de helft! Tweede stuk lijkt altijd korter.

  • 19 April 2013 - 20:30

    Loes:

    Halverwege alweer, dat gaat snel. Over 12 dagen staan wij bij jou op de stoep! Daar heb ik heel veel zin in... Eerst nog even Koninginnedag, heb jij eigenlijk wel vrij dan voor je feestje op de Ambassade?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jente Zoë

Actief sinds 04 Juli 2009
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 91051

Voorgaande reizen:

01 November 2015 - 05 Mei 2016

India, Aus en NZ

16 September 2015 - 16 September 2015

Citytrips

02 Februari 2013 - 01 Juli 2013

Vilnius, Litouwen!

19 Juli 2009 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: