Paas vakantie - Reisverslag uit Vilnius, Litouwen van Jente Zoë Slaghek - WaarBenJij.nu Paas vakantie - Reisverslag uit Vilnius, Litouwen van Jente Zoë Slaghek - WaarBenJij.nu

Paas vakantie

Blijf op de hoogte en volg Jente Zoë

09 April 2013 | Litouwen, Vilnius

Time flies when you're having fun! Ik ben begonnen met de serie Heroes te kijken en gister zat ik er zo in, dat ik helemaal vergeten ben om een verslag te schrijven! Dus bij deze ;)

De samenvatting:
Uzupis en La Birra, Meatlovers, Artistai, Salento, Maffia, Cocainn, Hugo, Olandu, Tarantino, ZON!, boek, Nederlandse Ambassade

Hoewel ik op Goede Vrijdag wel naar school moest, had ik afgelopen week helemaal vrij i.v.m. Pasen. Natuurlijk heb ik niet stil gezeten in deze week!

Maandagavond zijn Juliette, Sultan (die eigenlijk Zoltan heet) en ik naar Uzupis geweest, die onafhankelijke wijk. Door de sneeuw waren er echter veel activiteiten, zoals de optocht met veel dans en muziek, afgelast. Daardoor was er eigenlijk alleen een band in HET café van Uzupis, als je het een band kon noemen tenminste. Ze waren allemaal straalbezopen en bespeelden vreemde instrumenten. Ik herkende wel een gitaar en een viool, maar in plaats van de viool normaal te bespelen hield hij hem verticaal en maakte hij er verschrikkelijk veel lawaai mee. Toen we besloten om maar even in een andere ruimte te gaan zitten, was daar een andere dronken vent die het een goed idee vond om piano te gaan spelen. Wij waren echter iets te nuchter om het te kunnen waarderen. Daarna hebben we Uzupis dus verlaten en zijn we in het centrum, bij La Birra, iets gaan drinken.

De volgende dag was de laatste dag in Vilnius van Zoltan, dus zijn Juliette, Adam en ik met hem gaan lunchen. We gingen naar Meatlovers, wat natuurlijk een geweldig restaurant voor vegetariërs is :P Maar tot mijn verbazing hadden ze een gegrilde kaas met brood die erg lekker was! Er hing een leuke sfeer en ondanks dat ik onze ober ervan verdenk dat ie high was, hebben we het erg naar ons zin gehad. 's Avonds was er geen karaoke bij Broadway, omdat de dag ervoor een feestdag was, dus zijn Florian, Stefan, Eva en ik naar Artistai geweest. Daarna nog naar Salento geweest met Stefan en Eva.

Voor de eerste keer hoefde ik niet vroeg op na een avondje Salento, dus dat was erg fijn. 's Avonds zijn Juliette en ik naar Olandu gegaan, want Adam en Florian hadden een leuke Maffia Avond georganiseerd. Maffia (of Weerwolven) is een misdaad spel waarbij een deel van de deelnemers maffia leden zijn, die elke avond iemand proberen te vermoorden. De andere deelnemers moeten proberen de maffia uit te schakelen, maar ze weten niet van elkaar wie maffia is en wie niet. De eerste ronde was Florian de Gamemaster, maar omdat hij de tweede ronde ook graag wilde spelen was ik daarna de Gamemaster. Het is erg leuk om te zien hoe iedereen dit psychologische spelletje speelt. Daarna ben ik met wat mensen mensen van Olandu, die ik eigenlijk niet echt kende, uit geweest. Was heel leuk :) Later nog even terug geweest naar Olandu, wat enigszins illegaal was, want na 12 uur moet al het bezoek eigenlijk weg zijn. Nog even wat muziek geluisterd, zodat ik met de ochtend bus naar huis kon.

Donderdag dus niet heel veel uitgevoerd.

Vrijdagochtend zouden we eigenlijk een bierexcursie hebben, naar een brouwerij in de buurt. Die ging helaas niet door, omdat er niet genoeg inschrijvingen waren :( Vrijdagavond ben ik weer naar Olandu geweest, om een film te kijken met Stefan, Eva en Adam. We hebben Hugo gezien. Was een schattige film, die erg mooi is vormgegeven, maar het verhaald is niet heel spectaculair.

Ben veel in Olandu geweest afgelopen week, want ook zaterdagavond heb ik daar eerst een drankje gedaan. Daarna met Florian, Stefan en Eva naar Tarantino geweest.

Zondagmiddag kwamen Stefan en Eva bij ons langs, want ik had twee films voor Stefan gedownload. Ons internet is sneller en bij Olandu hebben ze een gestoorde Firewall waardoor ze bijna niks mogen.. Omdat het lekker weer was, zijn we daarna met z'n drietjes de stad in gegaan. We moesten zonnebrillen op en hoefde zelfs geen handschoenen aan! Dus het was echt SUPER warm :P Door die warmte was de sneeuw heel hard aan het smelten, dus liepen er overal kleine riviertjes door de straten.

Maandag was ik echter zo vroeg op de been, dat het nog een beetje aan het vriezen was. Die leuke riviertjes van de dag ervoor, waren nu dus levensgevaarlijke ijs-glijbanen geworden. Zo was ik wel lekker snel beneden, gelukkig zonder verwondingen. Dat vroege opstaan was wel weer een hele opgave, dus heb de rest van de dag niet zoveel gedaan. Ik wilde nog even naar buiten, maar er kwamen alweer dikke sneeuwvlokken langs het raam. Dus ben ik lekker binnen gebleven.

Het weer is hier een beetje bipolar, want vandaag scheen het zonnetje weer heerlijk. Na de les besloot ik dus even de stad in te gaan. Heb een beetje rondgelopen en een kopje koffie gedronken in het raamkozijn van 1 van de 1000 Coffee In's in Vilnius. Deze Coffee In had een boekenkast, waar je een boek uit mag pakken als je er ook een terug legt. Ik heb een tijdje gelede een tweedehands boekje gekocht, dus die heb ik omgeruild. Daarna nog even rond gelopen en op de terugweg ben ik, eindelijk, naar de Nederlandse Ambassade geweest. Ik moest een formulier invullen, zodat ik een berichtje krijg als ze activiteiten organiseren. Zo kan ik de troonwissel kijken met andere Nederlanders :)

Dat was em weer!

Check jullie later

  • 09 April 2013 - 15:50

    Erik:

    Hallo schat, wat heb je het toch zwaar in het uitgaansleven van Vilnius...:p

    Die excursie naar de bierbrouwerij kunnen we dan mooi in de week doen dat wij er ook zijn. :)
    Het is nog maar een paar weekjes en dan staan we voor je neus.

    Doei, Erik

  • 09 April 2013 - 15:53

    Jente Zoë Slaghek:

    Ik zal kijken of dat te regelen valt :)

  • 10 April 2013 - 07:59

    Loes:

    Weer heerlijk om te lezen!

    Ik heb zondag 14 km gewandeld met Lies, Heleen en Margot. Heerlijk geluncht bij de Uylenburg, achter de Delftse Hout, buiten in het zonnetje. Daarna nog gekeken naar Erik en Ris die gelijkertijd speelden. Ze gedroegen zich allebei weer heel keurig, de rust zelve (NOT). Kai was vlak voor de wedstrijd nog opgetrommeld door Ris, want die had nog maar 1 contactlens.. Verder is het erg druk op mijn werk, dus dat wordt weer thuiswerken vandaag. Gelukkig begint morgen over twee weken mijn vakantie, lekker twee weken geen Slachtofferhulp....

    groetjes en pas goed op jezelf, Loes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jente Zoë

Actief sinds 04 Juli 2009
Verslag gelezen: 299
Totaal aantal bezoekers 91034

Voorgaande reizen:

01 November 2015 - 05 Mei 2016

India, Aus en NZ

16 September 2015 - 16 September 2015

Citytrips

02 Februari 2013 - 01 Juli 2013

Vilnius, Litouwen!

19 Juli 2009 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: