Lente, of toch niet... - Reisverslag uit Vilnius, Litouwen van Jente Zoë Slaghek - WaarBenJij.nu Lente, of toch niet... - Reisverslag uit Vilnius, Litouwen van Jente Zoë Slaghek - WaarBenJij.nu

Lente, of toch niet...

Blijf op de hoogte en volg Jente Zoë

01 April 2013 | Litouwen, Vilnius

Ten eerste wil ik jullie natuurlijk allemaal een vrolijke Pasen wensen! Het lijkt dit jaar meer op kerst; de natuur heeft z'n feestdagen niet helemaal meer op een rijtje. Maar dat mag de pret natuurlijk niet drukken. Ik hoop dat jullie allemaal lekker veel paaseitjes en andere lekkere dingen gaan eten :)

De samenvatting:
Geen privé-les Taxes and Accounting, Broadway, Salento, taxes, wel privé-les Duits, hostel, Adam's neef, happy hour bij Tarantino, huisfeest, sneeuw, gevallen, Poker/Pizza-Party, Broadway.

Dinsdag heb ik normaal altijd privé-les, maar sinds kort niet meer. Er komen nu ook twee jongens uit Nigeria en India en afgelopen week hadden we weer een nieuwe student. Het wordt nu wel een beetje vervelend dat we telkens weer nieuwe mensen hebben. Ik heb namelijk al een stuk of 8 lessen gehad en dan moeten zij nog beginnen... Maar dat is natuurlijk hun eigen probleem. Dinsdagavond weer naar Broadway en Salento geweest, was gezellig.

Na een kort nachtje was het natuurlijk weer tijd om naar school te gaan. Woensdag verder niet heel veel gedaan, want donderdag hadden we een drukke dag.

Donderdag hadden we ook bij Finance and Credit weer nieuwe studenten, die allemaal vragen gingen stellen over taxes, wat we de dag daarvoor hadden besproken.. Daarna hadden we Duits, maar nu hebben Juliette en ik ons eigen uurtje voor gevorderde studenten :) Dus we hebben lekker geoefend met Duits praten, wat nog niet altijd mee valt. Maar het ging best goed! Eenmaal thuis moesten we wat huiswerk maken, wat we enigszins onderschat hadden. Er ging veel meer tijd in zitten dan gepland, maar uiteindelijk is het op tijd af gekomen.
Omdat dit appartement hele hoge stookkosten heeft, zijn we op zoek naar een andere plek om de laatste twee maanden door te brengen. Ik had een hostel gevonden dat ook een tweepersoons kamer beschikbaar had voor maar 130 euro per persoon. Donderdag zouden we om 18uur langs gaan om een deposit te betalen. Maar de eigenaar mailde rond 15uur dat de huidige bewoners hun verblijf hadden verlengd, dus dat er alleen nog een 1-persoons kamer beschikbaar was... Ik heb hem een boze mail gestuurd, dat wij die kamer hadden gereserveerd en dat die andere mensen maar naar die kleine kamer moesten als ze langer wilde blijven. Daar heeft ie niet meer op gereageerd... Dus de zoektocht naar een ander hostel was weer begonnen. Doordat we niet naar dat hostel hoefden, hadden we wel meer tijd voor ons huiswerk, dus dat was dan wel weer fijn.
Adam had zijn neef op bezoek, dus moesten we donderdagavond uit. (balen :P) We hebben eerst wat gedronken in Olandu en zijn toen de stad in gegaan. We gingen naar Tarantino waar we lekker misbruik hebben gemaakt van hun happy hour. Adam en z'n neef zijn heel erg grappig samen, dus het was een leuke avond.

Vrijdag weer vroeg op voor school en daarna weer terug naar bed voor een welverdiend middagdutje! 's Avonds waren we uitgenodigd voor een feestje bij een paar Fransen en Spanjaarden thuis. Dat is hetzelfde huis waar we een maand geleden een keer een filmpje hebben gekeken na het uitgaan, voor de oplettende lezer ;) Juliette wilde niet mee, dus ging ik alleen. Aan het begin van de avond kende ik maar drie mensen, dus besloot ik om maar gewoon vrienden te gaan maken. Ik hoorde twee jongens praten, waarvan eentje overduidelijk Amerikaans was. Dus daar heb ik lekker Amerikaans mee gepraat. Ook was er een Frans/Belgisch meisje dat een paar jaar Nederlands had gestudeerd, dus daar heb ik een tijdje mee gekletst. Later op de avond gingen de meeste mensen naar een club, maar ik bleef in het huis met nog een paar mensen. We hadden niet heel erg veel zin om uit te gaan. Dus hebben we een filmpje gekeken, zodat ik 's ochtends weer met de bus naar huis kon. Toen ik naar buiten ging, lag er opeens 15cm sneeuw! Op de heenweg sneeuwde het wel een beetje, maar dit was toch een leuke verrassing.

Zaterdag pas laat uit bed gekomen. Toen ik besloot om toch maar even wat te gaan doen, ging dat niet helemaal goed. Ik ging even boodschapjes doen, dus ik was vrolijk door de verse sneeuw aan t springen. Toen lag er echter een bevroren plas onder de sneeuw en gleed ik uit. Ik viel keihard op de grond en natuurlijk was mijn stuitje weer de lul... Dus dat was een beetje jammer. Ben er de rest van de dag een beetje misselijk van geweest...

Zondag was ik gelukkig weer helemaal opgeknapt. Adam en Sultan (z'n neef) hadden het idee om te gaan pokeren met z'n alle. Ze waren een paar dagen naar Wit-Rusland geweest en hadden daar heel veel briefgeld gehaald. Het was bij elkaar allemaal niks waard en het leek meer op monopoly geld dan op echt geld :P Wit-Rusland is trouwens niet echt de moeite waard, mocht iemand het idee hebben daar ooit heen te gaan. Ze wilde drie dagen gaan, maar hebben er uiteindelijk niet eens twee volle dagen doorgebracht :P Wel hadden ze allebei hetzelfde shirt gekocht, wat ze zondag aan hadden. Na de poker hebben we weer lekker pizza besteld en daarna zijn we naar Broadway gegaan. Op zondag hebben ze daar namelijk ook karaoke. Ik had Adam en Sultan zover gekregen dat ze ook een liedje gingen zingen. Ze wisten echter niet welk liedje ze wilde zingen, dus hadden ze er random eentje gekozen. Het was een Litouws liedje wat we natuurlijk helemaal niet kennen en ze zongen het waarschijnlijk ook helemaal verkeerd. Het was wel echt heel grappig en de presentator noemde het een hele bijzondere kunstvorm :P

Vanavond gaan we naar een soort bevrijdingsfestival. Er is namelijk een wijk in Vilnius, die vindt dat ze onafhankelijk zijn en dat vieren ze vandaag. Als je je paspoort meeneemt, kun je zelfs een stempel krijgen, dus dat lijkt me wel leuk :)

Dit was er weer voor vandaag!

Ik heb trouwens al een paar andere hostels gevonden die ons wel wat bedden aan kunnen bieden. Deze bedden zijn echter wel echt in het hostel, dus dan hebben we elke week andere roomies. Dat wordt weer een hele nieuwe ervaring :)

  • 01 April 2013 - 15:33

    Anneke:

    Zo weer een half uur verder.... heb even wat verslagjes van je gelezen. Liep wat achter. Blijft leuk om te lezen en zeker goed van je dat je het elke week trouw doet.
    Gr. Ann

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jente Zoë

Actief sinds 04 Juli 2009
Verslag gelezen: 301
Totaal aantal bezoekers 91049

Voorgaande reizen:

01 November 2015 - 05 Mei 2016

India, Aus en NZ

16 September 2015 - 16 September 2015

Citytrips

02 Februari 2013 - 01 Juli 2013

Vilnius, Litouwen!

19 Juli 2009 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: