De 3 K's - Reisverslag uit Vilnius, Litouwen van Jente Zoë Slaghek - WaarBenJij.nu De 3 K's - Reisverslag uit Vilnius, Litouwen van Jente Zoë Slaghek - WaarBenJij.nu

De 3 K's

Blijf op de hoogte en volg Jente Zoë

25 Maart 2013 | Litouwen, Vilnius

Deze week stond in het teken van de drie K's: Karaoke, Kablyse en Kaartspelletje! Niet een hele drukke week gehad eigenlijk. Een korte samenvatting:

Karaoke, inkak-momentje, Bowling Tournament, Kablys, pizza, kaartspel en nog meer pizza.

Dinsdagavond naar de gewoonlijke karaoke tent. De 'presentator' kent ons ondertussen, best grappig. Hij praat speciaal voor ons Engels ipv Litouws, dus dat is wel fijn :) Daarna wilde eigenlijk niemand heel graag uit, dus hebben we de taxi naar huis gepakt.

De volgende dag bleek dat een goede zet te zijn geweest. Ik was nog niet bijgekomen van het Warschau-avontuur en had sindsdien eigenlijk ook niet veel geslapen. Woensdag was ik op tijd uit bed gegaan om naar de les te gaan. Na mijn douche voelde ik me echter zo slap, dat ik maar weer terug naar bed ben gegaan. Daar ben ik pas rond twee uur weer uit gekomen, dus ik had het blijkbaar nodig!

Donderdag had ik geen les, dus nog een rustig dagje gehad. Ik probeer elke dag een wandelingetje te maken. Dus breng ik af en toe wat plastic of glas naar de recycle-bakken in de buurt. Daar heb ik een heel leuk katje gezien, met 1 half oortje. Hij was heel schattig en wilde heel graag geaaid worden. Daar kan ik natuurlijk geen nee tegen zeggen. Donderdagavond hadden we een Bowling Tournament, wat door onze school werd georganiseerd. Ik zat in een team met Juliette, Adam, Riku en Mindaugas (begeleider van school). Het was de eerste keer dat Adam ging bowlen in zijn leven, dus dat was een groot succes. Mindaugas bleek echter een semi-professional te zijn. Hij heeft in zijn eentje 1/3 van al onze punten bij elkaar gekegeld. Aan zijn prestatie hebben we dus ook onze derde plaats in het tournament te danken, inclusief medaille. Had niet verwacht dat ik ooit nog eens een medaille zou winnen met bowlen. Zo blijkt maar weer dat alles mogelijk is!

Vrijdagochtend weer vroeg op om naar school te gaan. Na twee lessen naar huis, waar ik Sushi heb gemaakt voor de lunch. Was de tweede keer dat ik het maakte, ben er al best goed in :) Daarna even een middagdutje gedaan. Na het eten ben ik naar Annamari en Riku gegaan, om de champagne te drinken die we de avond daarvoor hadden gewonnen. Adam, Florian en Enrico kwamen ook. Vervolgens ben ik met Adam en Enrico naar Kablyse gelopen. Het was -15, maar door de wind voelde het als -23. Heerlijk weer om door de stad te lopen dus, NOT. Gelukkig konden we het al snel vinden. Kablyse is overdag een skatebaan, die 's avonds wordt omgebouwd tot feest hut waar meestal techno of dubstep feesten gegeven worden. Er was dus een zeer interessant publiek, wat voor minstens 80% aan de drugs zat. Verder wel leuke avond gehad :) Er was ook iemand die een hond had meegenomen, die het verbazingwekkend goed naar zijn zin had! Daarna op zoek gegaan naar een taxi. Ik heb voor het eerst een taxi geroepen langs de weg, wat ik zelf heel cool vond.

Omdat ik rond vijf uur thuis was, heb ik zaterdag vrij weinig uitgevoerd. Wel even gaan wandelen in het bos. Het was erg koud, maar er scheen wel een lekker zonnetje. Heb daardoor wat mooie foto's kunnen maken. Nog maar een paar foto's en dan kan ik het rolletje in mijn wegwerpcamera laten ontwikkelen! Ben erg benieuwd naar de foto's :) Daarna naar de grote supermarkt gelopen, kijken wat daar zo anders aan was. Onderweg liep ik langs een paar cafes en restaurants die al heel optimistisch een luifel aan het installeren waren. Van de lente is hier nog niet veel te merken, maar dan hebben ze dat maar vast gedaan ;)

Zondag vonden we het tijd om weer eens een pizzaparty te geven. Annamari, Riku, Adam en Florian kwamen langs en we hebben allemaal een grote pizza besteld. Niemand kreeg em helemaal op. Daarna hebben we een leuk kaartspel geleerd, wat heel hectisch en grappig was.

Vanochtend weer vroeg op, omdat ik om 8:30 les had. Verder heb ik vandaag Megamind gekeken. Leuke film voor als je even niks te doen hebt. En we hadden nog zoveel pizza dat ik niet hoefde te koken, dus das fijn :)

Ik ga proberen het kaartspel uit te leggen. Het lijstje van deze week zijn dus de spelregels:
1. Het spel moet met een even aantal spelers worden gespeeld, omdat degene die tegenover je zit je teamgenoot is.
2. Iedereen krijgt vier kaarten en er liggen vier kaarten open in het midden.
3. Het doel is om vier dezelfde kaarten te krijgen door kaarten in je hand te ruilen met die op tafel.

Klinkt best simpel toch? Dat is echter niet het enige doel:
4. Je moet met je teamgenoot een teken afspreken, zodat hij/zij weet dat jij een kwartet hebt.
5. Weet jou teamgenoot dat je een kwartet hebt, dan moet hij/zij dat zeggen voordat de andere het doorhebben.
6. Heeft jou teamgenoot het als eerst door? Dan krijgt jou team een punt. Echter, heeft iemand van een ander team het eerder door, dan krijgt dat team een punt.

En dat is nog niet alles:
7. Het ruilen van de kaarten gaat niet om de beurt, maar met iedereen tegelijk. Vrij hectisch.
8. Tegelijkertijd probeer je bij te houden wie welke kaarten spaart.
9. Daarnaast moet je in de gaten houden of je teamgenoot naar je seint.
10. Ook moet je proberen te ontcijferen wat het teken van de andere teams is.

Allemaal dus best verwarrend en druk, wat tot erg grappige situaties kan leiden!

Dat was em weer voor vandaag!
Hoop dat het in Nederland ook allemaal nog op rolletjes loopt en dat het bij jullie ook snel wat meer lente-achtig wordt!

Tjuuus!

  • 27 Maart 2013 - 08:59

    Loes:

    Hoi liefje!
    Kai, Erik en ik hebben met z'n drietjes je verslag gelezen. Sterker nog, Erik heeft het voor ons voorgelezen. De mannen werden wel vrolijk van het kaartspel..
    Hier moppert iedereen op de kou en de snijdende wind, maar bij jou is het nog veel kouder...
    Maandag, 2e Paasdag, openen we op het Lentepad officieel en traditioneel het buitenseizoen. Dat wordt afzien!
    Groetjes en doe geen dingen die ik ook niet zou doen, Loes

  • 27 Maart 2013 - 11:47

    Kai:

    Hee Jent,

    Dat kaartspel lijkt me inderdaad echt geniaal. Maar scheuren de fanatiekelingen niet alle kaarten doormidden als iedereen tegelijk mag?

    We moeten het maar gewoon een keer gaan doen als je weer thuis bent. Word vast lagge

    Ik ben trouwens vrijdag, maandag, dinsdag en woensdag vrij haha. Super chill dus.

    Groetjes van je broertje!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jente Zoë

Actief sinds 04 Juli 2009
Verslag gelezen: 583
Totaal aantal bezoekers 91043

Voorgaande reizen:

01 November 2015 - 05 Mei 2016

India, Aus en NZ

16 September 2015 - 16 September 2015

Citytrips

02 Februari 2013 - 01 Juli 2013

Vilnius, Litouwen!

19 Juli 2009 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: