Heaps fun! - Reisverslag uit Vilnius, Litouwen van Jente Zoë Slaghek - WaarBenJij.nu Heaps fun! - Reisverslag uit Vilnius, Litouwen van Jente Zoë Slaghek - WaarBenJij.nu

Heaps fun!

Blijf op de hoogte en volg Jente Zoë

26 Juni 2013 | Litouwen, Vilnius

Jeetje, alweer mijn laatste verslag vanuit Litouwen! En wat is er weer veel gebeurd de afgelopen week, aber natuurlich.

Samenvatting:
Vasaros Terrasa, Salento, Green Lakes, spannende nachtdienst, Refugee Day Picnic, Briusly, Portobello, Salento, Vasaros Terrasa, bar hoppen, Hesburger, chillen in het park, waterpijp, Balti Drambliai, Jenga, Vasaros Terrasa, Trakai, Midsummer Festival, Balti Drambliai, Hill of Crosses.

Ik heb de hele week met super leuke Aussies door gebracht. Dinsdag ben ik naar Vasaros Terrasa geweest, wat zomer terras betekent. Het is een super groot terras in een binnen plaats, met banken en zitzakken en een podium. Heel gezellig. Ik was met een groep van het hostel. Er was 1 meisje(vrouw), Nikki (Aussie), en met haar heb ik zo gelachen de hele avond. Toen we van het terras naar Salento liepen waren we super druk aan het praten en toen we een hond zagen, stopten we allebei met praten en zeiden we tegelijk: Oeh doggie! Was echt super grappig. In Salento was iedereen elkaar kwijt en de volgende dag bleek dat we allemaal de hele tijd rondjes hebben gelopen en toen rond dezelfde tijd naar huis zijn gaan gegaan :P

Woensdag ben ik met wat vrienden naar een meer geweest. Daar hebben we een beetje gezwommen en geluncht, was heel gezellig :) 's Avonds had ik weer de nachtdienst en die was zeker niet saai. Er waren twee Aussies, waarvan 1 een zus had die jarig was. Dus gingen we haar om 12 uur videobellen, om een liedje voor haar te zingen met kaarsjes. Voor haar was dat 7 uur 's ochtends, dus dat was heel grappig. Daarna waren we nog even gezellig wat aan het drinken toen een jongen uit Pakistan de trap op kwam met z'n hand voor zijn mond. Hij zag eruit alsof hij net een spook had gezien en bleef maar zeggen dat hij fucked was. Toen hij zijn hand voor zijn mond weg haalde, snapte we waarom: zijn twee voortanden waren afgebroken. Blijkbaar waren ze tafelvoetbal aan het spelen en toen hij met zijn hand van het handvat afgleed, knalde hij met zijn gezicht op de tafel! Toen de Aussies later naar die bar gingen, zagen ze nog wat kleine splinters van zijn tanden liggen.

Donderdag was het blijkbaar World Refugee Day (Dat wisten jullie zeker ook allemaal?) Voor deze gelegenheid was er een picknick georganiseerd in een park, met kleedjes en dj's. Met een groep van het hostel zijn we dus eerst wat flessen lokaal bier gaan halen en hebben we daarna lekker in het park gehangen. Rond 8 uur zijn we een hapje gaan eten bij Briusly, wat vertaald naar Bruce Lee, de acteur. Daar hebben we heerlijk gegeten en daarna zijn we naar een terras gegaan waar mijn vrienden waren. Iedereen die hier studeerde vertrekt rond deze tijd en donderdag was Adam zijn laatste avond. Daarna dus nog even naar Salento gegaan, om zijn tijd hier goed af te sluiten.

Vrijdag zijn we weer naar dat zomer terras geweest. Daarna zijn we met een kleinere groep naar een paar bars geweest. Het was om de een of andere reden heel rustig overal, maar dat mocht de pret niet drukken. Ondanks dat de dansvloeren leeg waren, hebben wij de hele avond gedanst :) Daarna zijn we bij een fastfood tent gaan eten die nog erger is dan McDonalds, dus de avond was een groot succes!

Zaterdag heb ik lekker in het park rondgehangen en een boekje gelezen. Daarna hebben we waterpijp gerookt op het balkon en ben ik met twee Aussies naar Balti Drambliai geweest, wat een vegetarisch restaurant is. Daar hebben we heerlijk gegeten! (En voor de familie: Pinky was aan het werk!) Na het eten hebben we wat drank spelletjes gespeeld in het hostel en daarna zijn we maar weer naar het zomer terras geweest :)

Zondag ben ik met de twee Aussies naar Trakai geweest (dat kasteel met een meer eromheen). Daar hebben we een beetje rond gelopen en gezwommen. 1 van hun vertrok daarna en met de ander heb ik Midsummer Festival gevierd, wat het festival is om de kortste nacht van het jaar te vieren. We zijn met een fles vodka en wat bier richting een meer gegaan, waar een groot kampvuur was gemaakt en muziek werd gedraaid. Daar hebben we de hele nacht gedronken, rond gehangen en zelfs nog even gezwommen :) Rond 9 uur 's ochtends zijn we naar huis gegaan.

De volgende dag dus niet bijzonder veel gedaan. Wat maar goed was ook, want gister hadden we weer een lange dag voor de boeg. We namen om 9 uur de trein om drie en een half uur later in Siauliai aan te komen. Daar hebben we fietsen gehuurd en zijn we naar The Hill of Crosses gefietst. Op deze heuvel staan ontelbaar veel kruizen die mensen van over de hele wereld daar hebben neergezet. Was heel indrukwekkend. Wij hebben zelf ook een kruis gemaakt en daar neer gezet. Ik zal een foto op FB zetten. Daarna terug gefietst en nog een beetje rondgelopen. Eenmaal thuis hebben we pasta gekookt en zijn we naar Broadway geweest met mijn vrienden voor onze laatste karaoke avond!! Het was heel leuk, maar ook een beetje verdrietig. Daarna weer naar Salento geweest, waar we een super leuke avond hebben gehad.

Vandaag heb ik super veel bedden opgemaakt, omdat het meisje dat moest werken haar kniebanden heeft gescheurd en dus niet kon helpen. Daarna ben ik met mijn Aussie weer naar Balti Drambliai geweest, dit keer voor lunch. Daarna moest ook hij weg, helaas. Maar gelukkig zijn er altijd leuke mensen hier! :)

Dat was em alweer! Mijn laatste verslag vanuit Litouwen.

Volgende week schrijf ik er nog eentje vanuit Nederland, waarin ik al mijn bevinding van Litouwen ga samenvatten. Dus mochten jullie nog interessante onderwerpen hebben waar jullie graag meer over willen lezen, schrijf dan even een reactie. Ik zal proberen jullie zoveel mogelijk bij te brengen over hoe het leven, de mensen en mijn verblijf hier waren!

  • 26 Juni 2013 - 17:33

    Loes:

    hoi schat,

    De tijd van afscheid nemen is duidelijk aangebroken! Wat heb je ontzettend veel gedaan en meegemaakt de afgelopen maanden. En ontelbaar veel mensen ontmoet. En nog steeds ontdek je nieuwe dingen, leuk hoor. Dat zomerterras lijkt me wel wat, klinkt heel sfeervol. Ik dacht trouwens dat The Hill Of Crosses gewoon in de stad was?

    Wat heerlijk dat je maandag weer thuis komt! Ben benieuwd wat voor nieuwe frisse ideeën je meeneemt naar Delft... Volgens mij kunnen we hier op het gebied van uitgaan nog wel wat leuks gebruiken...
    kus, mam

  • 01 Juli 2013 - 11:56

    Jamie:

    hee meis,

    wat gaat de tijd snel he, vanmiddag komen jullie al weer naar huis! weer een heel leuk verslag om te lezen!
    gauw afspreken zodat je alles ook nog in real life kunt vertellen!

    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jente Zoë

Actief sinds 04 Juli 2009
Verslag gelezen: 592
Totaal aantal bezoekers 90927

Voorgaande reizen:

01 November 2015 - 05 Mei 2016

India, Aus en NZ

16 September 2015 - 16 September 2015

Citytrips

02 Februari 2013 - 01 Juli 2013

Vilnius, Litouwen!

19 Juli 2009 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: