Bye Bye Holland - Reisverslag uit Delft, Nederland van Jente Zoë Slaghek - WaarBenJij.nu Bye Bye Holland - Reisverslag uit Delft, Nederland van Jente Zoë Slaghek - WaarBenJij.nu

Bye Bye Holland

Blijf op de hoogte en volg Jente Zoë

28 Januari 2013 | Nederland, Delft

Jeetje wat moest ik ver in mijn geheugen graven voor de inloggegevens van deze site. En wat is het alweer lang gelede dat ik terug kwam uit Amerika!

Nu is het tijd voor een nieuwe reis, dit keer naar de hoofdstad van Litouwen: Vilnius!

Het aftellen is begonnen en daarmee ook het afscheid nemen. Zaterdag de laatste keer met de familie gegeten en ook alvast wat collega's gedag gezegd die niet op mijn afscheidsfeestje kunnen komen.

Volgende week om deze tijd, heb ik mijn eerste schooldag op een nieuwe school, met nieuwe mensen, in een nieuw land. Een land waar ik bij nader inzien nog bijzonder weinig van weet, wat waarschijnlijk voor veel verrassingen zal zorgen.

Volgende week om deze tijd zullen al veel van mijn vragen beantwoord zijn. Hoe ziet het appartement eruit? Hoe zien de mensen eruit? Hoe voelt een temperatuur van -20 nou eigenlijk? Wat voor eten hebben ze daar?
Ik ben benieuwd.

Toch moet er nog veel gebeuren voordat ik zaterdag, samen met Juliette, op dat vliegtuig stap. Voordat ik kan gaan inpakken, moet ik eerst nog wat wasjes draaien. Wat mag mee en wat zal ik de komende vijf maanden moeten missen? Maar het moeilijkste van inpakken: Hoe blijft mijn koffer in godsnaam onder de 23 kilo?!
Daarnaast moeten er donderdag en vrijdag nog een paar tentamens gemaakt worden. Vrijdag avond nog even snel een afscheidsfeestje er tussendoor geplant. En de volgende ochtend, met een flink slaaptekort, om 8:45 de auto in, op naar Schiphol! Om 11:40 gaat onze eerste vlucht naar Riga, waar we een aantal uur later op onze tweede vlucht naar Vilnius zullen stappen.

En dan kan het feest beginnen! Er is al een Facebook pagina aangemaakt met alle studenten die het komende semester naar dezelfde school gaan als wij. Op deze pagina zijn al een aantal leuke activiteiten en feesten aangekondigd, dus dat begint gelijk goed.

Of ik nog verwachtingen heb? Dat het vooral een leuke, verrassende en bijzondere periode zal zijn, die me nog lang bij zal blijven!

Nu weer verder aan de studie, want die tentamens halen gaat helaas niet vanzelf.

Hebben jullie nog vragen? Reageer dan op dit verslag, dan beantwoord ik ze in het volgende verslag vanuit Vilnius!

  • 28 Januari 2013 - 17:59

    Jamie:

    Heel veel plezier lieverds!
    Hoop dat jullie het daar echt heel leuk gaan hebben, en ik ga me best doen om ook langs te komen :D
    Ben benieuwd hoe jullie berg woning met bedstee en geit eruit zal zien hahah
    Xx

  • 01 Februari 2013 - 08:49

    Loes:

    Nog 1 dag te gaan! en nog 1 tentamen en een afscheidsborrel.. Niet echt een relaxed begin van je Litouwse avontuur.... Gelukkig ben je een stressbestendig type en verheug je je op nieuwe ontmoetingen en ervaringen in een andere, totaal onbekende omgeving. Het wordt vast weer een feest! Ik ga je missen, maar gelukkig zie ik je over 3 maanden alweer. Veel plezier lieverd!

  • 01 Februari 2013 - 13:02

    Anneke:

    Heb je altijd gevolgd toen je in Amerika was. Ga dit natuurlijk ook weer doen. Vast dezelfde maar ook weer hele andere verhalen. Ben ervan overtuigd dat het weer een avontuur voor je wordt. Andere cultuur en inderdaad hoe voelt continue zo'n temperatuur.
    Heel veel succes op school daar. Ben ontzettend benieuwd hoe het daar is. Jij gaat dat ons allemaal gezellig weer vertellen. Hoop dat je er wel een beetje de tijd voor hebt. Nu al van die leuke activiteiten in het vooruitzicht. Gaat helemaal goed komen! We horen graag van je.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jente Zoë

Actief sinds 04 Juli 2009
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 90922

Voorgaande reizen:

01 November 2015 - 05 Mei 2016

India, Aus en NZ

16 September 2015 - 16 September 2015

Citytrips

02 Februari 2013 - 01 Juli 2013

Vilnius, Litouwen!

19 Juli 2009 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: